Nieuwjaarsdag

2 januari 2018 - Addis Ababa, Ethiopië

Maandag 1 Januari

De eerste dag van 2018 hebben we bedacht als rustdag.
Nu eens geen trips gepland. We zwemmen, spelen spelletjes zoals UNO en Familie Poen, waar ik voor deze vakantie nog niet van gehoord had.

Begin van de middag ontmoeten we een man en vrouw uit de buurt van Addis Abeba, die het weekend doorbrengen in ons hotel Nega Bonger. We praten wat en gaan met zijn allen samen lunchen.

In de middag bellen Mesfin en Ben nog even met Bastienne. Gelukkig duurt het niet lang meer en we zijn weer bij elkaar.

We hebben behoorlijk geluncht, daardoor heeft eigenlijk niemand van ons zin in een zware avondmaaltijd. Toch moeten we wat eten, omdat we de malaria tabletten nog in moeten nemen. Op zoek naar een kleinigheidje om te eten gaan we buiten het hotel langs de winkeltjes en standjes.

Dan zien we een klein standje, waar zelfgemaakte friet wordt verkocht. Met een kleine frituurpan kunnen vijf porties friet gemaakt worden. Er liggen voor twee porties friet klaar, die we alvast bestellen. De puntzakjes worden gedraaid van een A5 papiertje en met de onderkant dicht gevouwen blijft het wel vast zitten.
Voor de andere porties moeten we vijf minuten wachten. Geen probleem, de frietjes zijn zo lekker dat ze het wachten waard zijn. En dat voor 5 Birr per portie, omgerekend is dat het gigantische bedrag van 16 Eurocent per zakje patat. Als we de andere zakjes ook gekregen hebben, lopen we al etende terug naar het hotel.

In de lobby nemen we de malaria tabletten, die we zeven dagen moeten blijven doorslikken na vetrek uit malaria risico gebied.

Ondanks dat dit een ongewoon rustige dag voor ons is geweest, heeft iedereen de behoefte om vroeg te gaan slapen. We voegen de daad bij het woord en pakken de lift naar de tweede etage waar onze kamers zijn.

Welterusten en tot morgen.....

1. Erwin Seggelinck:
    3 januari 2018
    Fijn dat jullie morgen weer in Nederland zijn. Een goede vlucht en bedankt voor alle verslagen van dit bijzondere avontuur.
  2. Wouter Gravemaker:
    3 januari 2018
    Net als op facebook, hoofdzakelijk bijvalskreten, nauwelijks inhoudelijk commentaar, wat jammer al die gemiste mogelijkheden tot wezenlijke communicatie.
  3. Rob, Esther, Kas en Lune:
    4 januari 2018
    Nog een half uurtje dan landen jullie na een vermoeid, intensief en emotioneel avontuur. Rust lekker uit, knuffel heerlijk met elkaar en fijn bijpraten en nagenieten de komende dagen zou ik zeggen .... !

Lieve groet,
    Rob, Esther, Kas en Lune