Arba Minch, Ethiopië

Onderweg naar Arba Minch.

26 december 2017 - Arba Minch, Ethiopië

Dinsdag 26 December

We hebben een redelijk lange trip voor de boeg van Awassa naar Arba Minch. Veel valt er niet te gebeuren vandaag. Wel genieten we weer van de prachtige uitzichten.

Onderweg komen we door het gebied van de Oromo en daarna Alaba gebied. Dit laatste gebied is rijk door verbouwen van vruchten. Volgens onze gid kunnen de gezinnen zich daardoor tot 12 kinderen veroorloven.

We lunchen in Sodo. Het eten laat lang op zich wachten, omdat net voor ons een grote groep regeringsfunctionarissen daar een lunch aan het nuttigen zijn.

Verder onderweg naar Arba Minch groeien veel bananen en mango's. Dichter bij Arba Minch zien we steeds meer Baboons oftewel Bavianen in het wild tegen. De natuur is een stuk groener, omdat het water hier dichter aan de oppervlakte zit.

Aangekomen bij Paradise Lodge krijgen we een luxere kamer (hutje) dan geboekt. Datgene wat we geboekt hebben is allemaal bezet. Misschien dat we de komende dagen alsnog naar een andere kamer moeten, maar voor nu zitten we goed.