Addis Ababa, Ethiopië

Oudjaarsdag.

1 januari 2018 - Addis Ababa, Ethiopië

Zondag 31 December

Vanmiddag vliegen we terug naar Addis Abeba. Koffers pakken en uitchecken bij het hotel rond het middaguur. Halverwege de ochtend gaan Mesfin en Mehret nog even zwemmen. Wachten duurt anders wel erg lang. Nog even een foto maken van het uitzicht vanaf het terrasje van ons huisje.

Om twee uur vertrekt de shuttle naar het vliegveld. De koffers gaan allemaal los op het dak. Als de zwaartekracht zijn werk maar blijft doen, dan komt het wel goed.
Arba Minch Airport is een klein vliegveld met maar één landingsbaan. Hier landen en vertrekken per dag twee vliegtuigen.

Als we het gebouw binnen lopen is er direct een security check. Alle bagage moet door de scan. Onze schoenen moeten uit, broekriem af en alles van metaal in de bak om door de scan te halen via de lopende band.

Tien meter verder is de incheck balie. Als we aan de beurt zijn loopt het systeem vast en moeten we even wachten. Na het inchecken moeten we weer even wachten voor we naar de gate kunnen. Er is maar één gate. Dan kunnen we verder, maar eerst moet weer alles door de scan zoals we 15 meter eerder ook al hebben gedaan.

Een stuk verder kunnen we uitkijken op de landingsbaan. Het vliegtuig land net en rijdt naar de parkeerplek net buiten het gebouw waar we zitten te wachten. Het is een twee motorig propeller vliegtuig. We mogen naar het vliegtuig lopen. Er is toch geen ander verkeer. We stijgen op van baan 03 en gaan de lucht in. Helaas zijn de ramen niet zo schoon, dus mooie foto's maken vanuit de lucht zit er niet in.

We worden opgehaald vanaf het vliegveld in Addis Abeba. Hotel Naga Bonger ligt buiten het centrum. Het hotel is lux, zeker voor de wijk waar het in ligt.
Het is natuurlijk ook oudjaarsdag en vraag aan de manager of de kinderen wat knalerwten mogen laten knallen. Als ik uitleg wat het zijn is het oké. Als we bezig zijn, komt een mannetje van het hotel met drie grote confetti poppers. Die had hij nog snel buiten het hotel gehaald. Verder doen ze niets aan ons oud en nieuw.

De kinderen hebben de grootste lol en de muziek wordt alleen voor ons nog even aangezet op het terras bij het zwembad.
Gelukkig nieuwjaar, bij ons in Ethiopië twee uur eerder dan in Nederland.

Wij wensen iedereen een gezond en gelukkig 2018 toe. 🎇

1. Bert, Nicole en Juan:
    1 januari 2018
    Leuk om te lezen allemaal! Gelukkig nieuwjaar!
  2. Geert,Annet,Joaz en Elda:
    1 januari 2018
    Jullie ook een gelukkig nieuwjaar!
  3. Sandy:
    1 januari 2018
    Ook voor jullie gelukkig nieuwjaar !
  4. Esther Hol:
    Gelukkig nieuwjaar!😘
  5. Wouter Gravemaker:
    2 januari 2018
    Ben, je bent een begenadigde verteller, goed te volgen en volop droge humor; prima!
  6. Bennie en Riet:
    2 januari 2018
    Een mooie paar dagen nog, een gelukkig nieuwjaar.
  7. Marja:
    2 januari 2018
    Jullie ook een gelukkig nieuwjaar. Veel plezier nog.